Betald vidareutbildning – välkommen till Experis Academy

7 februari / Frågor & Svar


Mikael Egnell, Experis, rekrytering, Academy

Kompetensbristen innebär stora utmaningar för flera företag. Samtidigt finns det människor som med rätt spetskunskap skulle kunna fylla de tomma platserna. Vi såg en chans att matcha de båda parterna och därför lanserar vi nu Experis Academy.

Academy är ett helt nytt koncept för dig som vill spetsa din kompetens i samband med nästa karriärkliv. Michael Egnell är ansvarig för Experis Academy i Sverige och berättar om utbildningsmöjligheten som sticker ut från mängden.

Vem ska söka sig till Experis Academy?
– Academy är perfekt för akademiker som antingen är nyutexaminerade eller jobbat ett par år. Det här är ett utmärkt sätt att bygga på sin kompetens och få in en fot på företag som i vanliga fall efterlyser många års erfarenhet. Vi riktar oss också direkt till företag som behöver lösa sin kompetensbrist för att kunna växa.

Vad skiljer Academy från vanlig rekrytering?
– Förutom att vi genomför en hel rekrytering identifierar vi också vad kandidaten saknar och erbjuder kompetenshöjning. Under själva utbildningen är kandidaten anställd på Experis och har därmed lön från dag ett, så ingen behöver förlita sig på studiebidrag eller nalla från sparkontot under tiden.

Vad händer efter utbildningen?
– När utbildningen är avklarad efter ungefär sex månader ges möjlighet till anställning på företaget som utbildningen har gjorts tillsammans med. I nästa fas coachar vi medarbetarna så att de verkligen integreras i bolaget.

Experis Academy i fyra steg
1. Vi kompetenshöjer dig så att din kunskap passar ett specifikt företag
2. Du får lön av Experis under tiden du utbildar dig
3. Efter utbildningen ges möjlighet till anställning på företaget
4. Vi coachar dig så att du kommer in bra i din nya roll

Läs mer på http://experisacademy.se och håll utkik i våra sociala medier för mer information.

Dela

FacebookTwitterLinkedInEmailPrint