– vad är det och hur implementerar jag det? Många pratar idag om upskilling, men vad exakt innebär det och hur implementerar man det bland sina medarbetare? Vi har sammanställt hur du på ett enkelt sätt kommer igång med upskilling på din arbetsplats. Att arbetsuppgifter idag försvinner och förändras i snabb takt är ingen nyhet….
Läs merKategori: Karriär

Stötta medarbetarna rätt
– ge feedback som gör skillnad Feedback är bland det viktigaste du kan ge dina medarbetare och borde därför vara en självklar del av ditt ledarskap. Men för att din återkoppling ska ge bäst effekt behöver du leverera den på rätt sätt – har du koll på hur? Vad en medarbetare gör bra och vad…
Läs merKarriärguiden
Från cv-skrivande till avancemang i karriären Jobb? Jobb! För många kan jobbsökande och karriär verkligen kännas främmande, komplicerat och ganska så osäkert. Hur skriver man egentligen ett ordentligt CV? Hur går en rekryteringsprocess till egentligen? Och vad ska man göra om man vill säga upp sig från sitt nuvarande jobb? Ingen fara, vi finns här…
Läs mer
Hur leder man i omvälvande tider?
Den pågående pandemin har lämnat få personer oberörda. Förtroendet för chefen spelar därför en stor roll när det kommer till medarbetarnas välbefinnande och hälsa. Men hur stöttar man som chef bäst sina kollegor i oroliga tider? Att vara ledare idag har helt klart inneburit en rad nya utmaningar. Idag handlar ledarskap på arbetsplatser i stor…
Läs mer